Drinken Amsterdammers minder alcohol na de alarmbellen van de Gezondheidsraad? ‘Een wijntje voor de gezelligheid is toch prima?’

Een gezonde ondergrens voor alcoholgebruik bestaat niet, waarschuwde de Gezondheidsraad donderdag. Die boodschap blijkt op een warme dag in het Vondelpark grotendeels aan dovemansoren gericht. Toch lijkt er meer bewustzijn te ontstaan: ‘Drinken is minder normaal geworden.’

Lees verder