Hulpdiensten naar verzorgingshuis Amsterdam-Noord vanwege hitte, bewoners verplaatst
Hulpdiensten zijn vanmiddag massaal uitgerukt naar een verzorgingstehuis aan de Schoenerstraat in Amsterdam-Noord, omdat het binnen te warm werd voor veel bewoners. Ze zijn met hulp van onder andere brandweermensen naar koelere ruimtes in het pand gebracht. Er is niemand gewond geraakt. Rond 14.15 uur werd er door de hulpdiensten opgeschaald naar 'GRIP 1'. Die melding wordt uitgegeven bij grote calamiteiten waarbij hulpdiensten gecoördineerd met elkaar moeten samenwerken. Een woordvoerder van de brandweer laat weten dat in dit geval GRIP 1 vooral werd aangekondigd uit voorzorg. De brandweer bekijkt hoe ze het koeler kunnen krijgen in het tehuis. Er zijn wel koelingssystemen, maar die bieden onvoldoende verkoeling. Of bewoners overgebracht moeten worden naar andere locaties, is nog niet bekend.
Lees verder