Kantoor studentenvakbond ASVA op Amsterdamse Roeterseiland vernield: "Poging tot intimidatie"
Het kantoor van de studentenvakbond ASVA op de Nieuwe Achtergracht in Amsterdam-Centrum is afgelopen nacht vernield. Het glas uit de toegangsdeur is ingeslagen en er is tegen posters op de muur en op de vloer geürineerd. Daarbij is archiefmateriaal van de vakbond vernield. Ook toegangsdeuren van het UvA-gebouw op Roeterseiland waar het kantoor zit en de balie naast het kantoor zijn kapotgeslagen. Rond 5.00 uur afgelopen nacht ging er een alarm af waar de politie op afkwam. Zij troffen de vernielde deuren aan. ASVA-voorzitter Sahand Mozdbar trof in de ochtend ook kringen van urine aan op de muur en vloer. De ASVA zegt aangifte te doen van de vernieling. "We vermoeden dat dit een poging tot intimidatie is", zegt voorzitter Mozdbar. "Het lijkt erop dat iemand zich heeft schuilgehouden in het gebouw na sluitingstijd en van binnenuit naar het kantoor is gegaan. Er lagen telefoons en printers, maar niets is meegenomen terwijl er wel vernield is." De ASVA heeft geen bedreigingen ontvangen de afgelopen weken. Mozdbar: "Ook waren we juist de afgelopen tijd weinig in de media." De ASVA zal deze week haar werk op het kantoor weer hervatten. Er is nog geen verdachte opgepakt.
Lees verder