Toeristen opgelicht door Roemeense nepagenten bij station Sloterdijk

Rond station Sloterdijk zijn meerdere keren toeristen opgelicht door nepagenten uit Roemenië. Ze spraken de toeristen aan om hun portemonnees te 'controleren', waarna ze er geld uithaalden. De politie heeft drie mensen kunnen aanhouden.      De eerste melding van de oplichtingstruc kwam uit februari van dit jaar. De oplichters zeiden agenten in burger te zijn en identificeerden zichzelf met een badge. Ze vertelden de toeristen dat er veel vals geld in omloop zou zijn, daarom moesten ze de portemonnee van de slachtoffers inzien. De oplichters konden zo de portemonnee leeghalen.  Uiteindelijk zijn er drie mensen slachtoffer geworden. Na politieonderzoek kon het drietal vorige week worden aangehouden. De verdachten zijn 35, 39 en 54 jaar en komen alle drie uit Roemenië. Het is niet de eerste keer dat toeristen rond station Sloterdijk slachtoffer zijn van nepagenten. In 2024 werden er ook al drie mensen aangehouden voor soortgelijke oplichting. 

Lees verder